poczytajmimamo
Temat: Sezon 2009/2010
...duecie i scenie Dominiki Krysztoforskiej i Sergeya Popova oraz w II czesci w duecie dwóch panów (scena Srebrne jezioro) i w scenie pań (nie pamiętam tytułu sceny). Co do wykonania: ja wyróżniłabym Egora Menshikova, ładny był tez jego duet z Marią Żuk. Dominika Krysztoforska - oczywiście - osobowosc sceniczna, pajecza uwodzicielka, piekna femme fatale (suknia moze zbyt dosłowna - czrwona z piórami). Genialna w wyrazie (genialnej choreografii) była Aleksandra Liaszenko w Alabama song i Balladzie o utopionej dziewczynce (towarzyszyli jej m.in. Jacek Tyski i Bartosz Anczykowski).
W II cz. wiadomo - Rubi Pronk i długo, długo nic Bynajmniej (niestety) nie spodobał mi się S. Popov bo nie tylko z zestawieniu z Pronkiem był sztywny i niepewny i nie wszystko mu wyszło (na próbie generalnej był lepszy). Chyba tak na szybko wyczerpałam temat - nad tym co mozna było odczytać w tym balecie, czego sie...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=6044
Temat: Sezon 2009/2010
...rzadko, tym bardziej należy się ogromny ukłon w stronę dyrektora Pastora i całego zespołu. Samemu twórcy nie tylko za prawdziwy choreograficzny majstersztyk, ale też - jak o tym wspomniała Kasia - za wybitnie przemyślane obsadzenie ról. Dominika Krysztoforska przepięknie, była naprawdę cudowna, kiedy pojawiała się na scenie nie sposób było oderwać od niej wzroku, patrzyło się tylko na nią. Ale tak samo Dagmara Dryl była naprawdę świetna,
Aleksandra Liaszenko również bardzo mi się podobała. Rzadko dochodzę do takich wniosków, ale tak jak powiedziała Kasia w tym momencie wypadałoby wymienić cały zespół, wszyscy spisali się na medal i dlatego należały im się takie brawa, jakie dostali na koniec.
I jeszcze pytanie do Kasi: nie jestem pewna, czy obsada "In light and shadow" była taka sama w niedzielę i w piątek, ale zakładając, że tak, to kim była tancerka ubrana...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=6044
Temat: Kolejny sezon (2007/8)
Czy obsada warszawska będzie się pojawiała później, czy to tylko okazjonalny występ ?
Przewidziane są 3 pary do wykonywania Romea i Juli w TW Poznań: I.Milewska&Maksim Wojtiul,
Aleksandra Liaszenko&Matuesz Sierant oraz Agnieszka Wolna&Dominik Muśko. Zwykle wykonują te role pary rotacyjnie, po kolei. Myslę jednak że będą odstępstwa od tradycyjnej kolejności.
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=4301
Temat: SOMOVA zamiast ZAKHAROVEJ
...wtedy można by dokładniej zobaczyć co i jak. Ma wspaniały skok- zawisa wręcz w powietrzu. Ma wspaniałe, długie ręce i nogi co robi niesamowite wrażenie, bo jest przy tym bardzo drobna. Przepięknie utrzymane pozy, idealne piruety, doskonały aplomb. Mimo że bardzo szczupła, nie sprawia wrażenie kościotrupa, o co w tak bardzo powycinanych kostiumach nietrudno. Uważam, że z czasem ma szanse być jeszcze lepsza.
W rolach cieni wystąpiły Ewa Nowak,
Aleksandra Liaszenko i Dagmara Dryl. Liaszenko bardzo się wyróżnia, szczególnie gdy chodzi o wysokość podnoszenia nóg i rozciągnięcie, ale wszystkie trzy wypadły bardzo dobrze. Zespół tańczył wyjątkowo równo i miałam wrażenie, że ten spektakl był szczególnie dokładnie dopracowany.
Mimo początkowego nastawienia się na oglądanie Zaharovej i chwili zastanowienia nad oddaniem biletów absolutnie nie żałuję, bo Alina...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=6512
Temat: Coppelia w Poznaniu
...w domu Coppeliusa. Całość byla żywa i barwna ale nie przeładowana, nie było też zbędnych dlużyzn, poprzez wycięcie niektórych tańców zbiorowych. Może jedynie do finałowego adagia Swanildy i Fanza mialabym trochę uwag – za duzo w nim bylo trudnych łączników między pozami i innymi ewolucjami, które łamały klasyczne linie i sprawiały wyraźną trudność solistom. Ale już wariacje... palce lizać Wykonanie też bardzo dobre –
Aleksandra Liaszenko byla znakomita! Idealna to byla dla niej partia, którą wykonała swobodnie, z dowcipem i wdziękiem a przy tym brawurowo technicznie (co widac na zdjęciach) Chciałabym ją zobaczyć jako Lizę w Córce źle strzeżonej albo jako Kitri w Don Kichocie. Mateusz Sierant po drobnych wpadkach w pierwszym wejściu był prawie równie znakomity, niektore skoki oszlamiające, przy tym swobodny i ujmujący aktorsko jako Franz (a jak udawał...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=5846
Temat: Kolejny sezon (2007/8)
o ile się orientuję to w niedziele mają tańczyć
Aleksandra Liaszenko i Mateusz Sierant. Oboje pracują w teatrze dopiero sezon, więc trzymajmy kciuki.
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=4301
Temat: Kolejny sezon (2007/8)
...Grzegorz Pańtak
IRINA LAURENOVA, ANDRIEJ LEONOWICZ
Royal Swedish Opera w Sztokholmie
IN LIGHT AND SHADOW
muzyka: Jan Sebastian Bach
choreografia: Krzysztof Pastor
NORBERT NIREWICZ
Columbia City Balet
FEELING GOOD
muzyka: Michael BublĂŠ
choreografia: Reagan Messer
ANNABELLE HELLINCKX
Royal Ballet of Flanders w Antwerpii
BAJADERA wariacja Gamzatti
muzyka: Ludwig A. Minkus
choreografia: Anna-Marie Holmes
ALEKSANDRA LIASZENKO, MATEUSZ SIERANT
Teatr Wielki w Poznaniu
ROMEO I JULIA adagio
muzyka: Sergiusz Prokofiew
choreografia: Emil Wesołowski
ADAM KOZAL
Royal Ballet of Flanders w Antwerpii
ŚPIĄCA KRÓLEWNA wariacja Ali Baby
muzyka: Piotr Czajkowski
choreografia: Marcia HydĂŠe
MARCIN DEMPC
Vienner Staatsoper
ANGELITO LOCO
tradycyjna melodia żydowska
choreografia: Juan Carlos SantamarĂa
ELENA KARPUHINA,...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=4301
Temat: Kolejny sezon (2007/8)
...dyrygent: Maciej Wieloch choreografia: Lorca Massine scenografia: Ryszard Kaja
po raz 131
cena B
środa, 28 maja 2008, godz.19.00-21.30
PAN TWARDOWSKI Ludomir Różycki
tańczą: Taras Szczerban, Juliusz Stańda, Ryszard Dłużewicz, Andrzej Płatek, Natalia Trafankowska
Agnieszka Wolna, Jarosław Gorczak, Beata Wrzosek, Paweł Kromolicki, Dominik Muśko, Jacek Ciok
Artur Furtacz, Agnieszka Wolna, Natalia Trafankowska,
Aleksandra Liaszenko, Dominika Babiarz
Aleksandra Brzezowska, Bogdan jabłoński
solo wokalne: Maria Mitrosz, Piotr Friebe
koryfeje, zespół baletowy, chór, orkiestra oraz uczniowie szkoły baletowej
dyrygent: Aleksander Gref choreografia: Henryk Konwiński scenografia: Ryszard Kaja
po raz 33, cena A
czwartek, 29 maja 2008, godz.19.00-20.55
SEN NOCY LETNIEJ Feliks Mendelssohn-Bartholdy
tańczą: Agnieszka Wolna,...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=4301
Temat: Sezon 2009/2010
Po premierze, mogę stwierdzić, ze trochę za mały aplauz publicznosci - to bardzo dobre przedstawienie baletowe, ciekawa inscenizacja, a zespól i tancerze - mnie najbardziej podobała się
Aleksandra Liaszenko, chociaż Dominika Krysztoforska ( jej partia byla mocno wyeksponowana ) i Marta Fiedler sa bardziej popularne wsrod publicznosci , no i z facetów - .... zastanawiam się ....
A tak naprawde, to moje wrazenie jest takie ułamkowe, fatalne miejsca - sam zle zrozumialem numeracje kupujac, a wiec napewno inne wrazenie jest z innego miejsca.
Poprawiłam nazwiska tancerek-moderator Kasia G
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=6044
Temat: Tancerze Opery Bałtyckiej
...Grand pas de deux z baletu Śpiąca Królewna
wykonawcy: Ana Kipshidze i Eduard Bablidze (Teatr Wielki - Opera Narodowa, Warszawa)
5. Gotan Project - Tango (chor. Sławomir Gidel)
wykonawcy: Małgorzata Insadowska, Piotr Borowy, Filip Michalak, Radosław Palutkiewicz, Ireneusz Stencel
6. Eurazja II - Solo (muz. Liza Gerrard, chor. Izadora Weiss)
wykonawca: Beata Giza
7. Cesare Pugni - pas de deux Dianny i Akteona z baletu Esmeralda
wykonawcy:
Aleksandra Liaszenko i Wiktor Davidiuk (Teatr Wielki, Poznań)
8. Modest Musorgski- Hopak z opery Jarmark soroczyński
wykonawca: Filip Michalak
9. Edith - Duet (chor. Sławomir Gidel)
wykonawcy: Karolina Jastrzębska i Radosław Palutkiewicz
10. Piotr Czajkowski - Pas de Quatre (chor. Bogdan Szymaniuk, Krzysztof Drzewoszewski)
wykonawcy: Krzysztof i Bogdan Szymaniuk
11. Ludwig Minkus - Grand pas de deux i Wariacje...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=4324
Temat: Sezon 2009/2010
warszawscy baletomani mieli przez ostatnie dni ucztę - w niedziele i wtorek dwa razy w ciągu dnia Polski Balet Narodowy pokazywał Śpiaca królewnę. Było mnóstwo debiutów, wiele bardzo udanych. Przede wszystkim dwie Aurory:
Aleksandra Liaszenko i Ewa Nowak. Liaszenko zastąpiła kontuzjowaną Marię Żuk i tym większa jej chwała poniewaz na przygotowanie partii miała około... dwóch tygodni!! Była świetna. Zdarzyły się drobne potknięcia wywołane zapewne i stresem i krótkim okresem prób ale generalnie fantastyczne wykonanie. Liaszenko zachwyca pracą stóp - niezmiernie precyzyjną, wspaniałymi wysokościami, może niekoniecznymi zawsze w Śpiacej ale...
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=6044
Temat: SOMOVA zamiast ZAKHAROVEJ
...coś, co nie do konca mogłam zdefiniowac - mimo dosc długiej szyi tancerz wyglądał tak, jakby wciągał glowe w ramiona - moze po prostu ma wysokie ramiona?
Nie mozna przy tej okazji nie pochwalic zespoły Polskiego Baletu Narodowego - widac było wielka mobilizację i dobre przygotowanie. Corps zatańczyło bardzo równo i ładnie, zarówno w tańcu z szalami, jak w walcu scene cieni. Świetne były (na światowym poziomie) trzy cienie: Ewa Nowak (I wariacja),
Aleksandra Liaszenko (I wariacja) i dagmara Dryl (III wariacja), bardzo dobrze zaprezentował sie tez Paweł Koncewoj jako Zloy Bożek. Wprawdzie wariacja była moim zdaniem dość wolno zadyrygowana co ujmowało jej energii (moze sam tancerz tak sobie zazyczył, a moze tak czuje ja maestro Kozłowski) ale dzieki temu tancerz miał czas i mozliwośc skupic sie na kazdym elemencie tańca i każdy element wykonał precyzyjnie i niemal bezbłędnie....
Źródło: balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=6512
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plartnat.opx.pl