poczytajmimamo
Temat: Zagadki historyczne (archiwum2)
Achille Varzi, Alfa Romeo 158, GP Turynu ad 1946?
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=1930
Temat: Zagadki historyczne
1950 San Remo Grand Prix Juan Manuel Fangio,
Alfa Romeo 158 z silnikiem Alfa Romeo L8C Alberto Ascari, Ferrari 125 z silnikiem Ferrari V12
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=6207
Temat: [Zadanie] 10-05-2010 13:15
...z Ferrari. Chociaż Brytyjczyk Stirling Moss był w stanie regularnie uczestniczyć w wyścigach, nigdy nie zdobył mistrzostwa i jest aktualnie uważany za najlepszego kierowcę, który nie został mistrzem świata. Okres od 1950-1958 był zdominowany przez zespoły fabryczne - Alfę Romeo, Ferrari, Mercedesa i Maserati - cała czwórka współzawodniczyła jeszcze przed wojną. W pierwszych sezonach używano przedwojennych samochodów takich jak
Alfa Romeo 158. Wyposażone były one w wąskie bieżnikowane opony i montowane z przodu silniki: 1,5-litrowe turbodoładowane lub 4,5-litrowe bez doładowania. Sezony 1952 i 1953 były rozgrywane według specyfikacji Formuły 2, używano silników bez turbodoładowania o pojemności 2 litrów, lub 1,5-litrowych silników z turbodoładowaniem. W 1954 wprowadzono nowe przepisy, pojemność silników ograniczono do 2,5 litra, Mercedes-Benz...
Źródło: tagforum.pl/viewtopic.php?t=117
Temat: Zagadki historyczne (archiwum2)
Zgadza się, to
Alfa Romeo 158. Zadawaj.
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=1930
Temat: Zagadki historyczne
Wydaje mi się, że to może być GP Belgii Z przodu Alberto Ascari w Maserati 4CLT/48 Z tyłu Juan Manuel Fangio
Alfa Romeo 158Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=6207
Temat: Silnik w układzie V.
">jeszcze się nie spotkałem z silnkiem R8 dłaśnie dlatego że jest za długi i tak jak pisze Cyryl potrzebował by ogromnej ilości oleju
Alfa Romeo 158- silnik 1.5 i 8 cylindrów w rzędzie
Ja mam osobówke z V6 i jeździłem BMW R6 i jednak wolę V. A co do ciężarówek- nie pamiętam większego dudnienia niż w Iveco V8 - 17,1 litra na 8 wiader+biturbo- 514KM przy 2200 obr/min
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1929
Temat: Zagadki historyczne
Giuseppe Farina w
Alfa Romeo 158 podczas GP Wielkiej Brytanii na Silverstone w 1950 roku, a dokładniej 13 maja - ofc pierwszy wyścig w historii zaliczany do mistrzostw F1
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=6207
Temat: Końkurs Historyczny - kto kogo i kiedy
GP Belgii'47 - Jean-Pierre Wimille - kieruje, siedzi - Consalvo Sanesi, autko
Alfa Romeo 158Źródło: f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=6742
Temat: MP4/4 najlepszy bolid w historii ?
Najbardziej bezkonkurencyjna, a przez to może nawet najlepsza, była
Alfa Romeo 158, startująca w F1 w 1950 roku. Model ten skonstruował w 1937 roku Giaochino Colombo. Był bezkonkurencyjny w wyścigach GP w latach 1947-1951. Samochód zgłoszono 22 razy do 6 wyścigów (nie zgłoszono go tylko do GP Indianapolis 500). Kierowcy prowadzący ten bolid triumfowali 6 razy (samochód ten wygrał każdy wyścig, w którym brał udział), 4-krotnie stali na drugim stopniu podium i 2-krotnie na trzecim. Samochód wywalczył 6 pole...
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=2495
Temat: Potrzebuje (!!) MIGIEM (!!) zdjęć do pracy
Więc :
Alfa Romeo 158
Ferrari 375 i 555
Cooper Climax z 1959
Vanwall (z lat 50)
(jak ktoś ma do nich to też zdjęcia silników , a tak to potrzebuje ogólnie zdjęć autek)
jakiegoś ładnego LOGO FERRARI (tutaj prośba do TIFFOSI )
prośba do fanów MC LARENA -> jakaś krótka historia McLarena, od startów samego Brucea, do lat 90.
Jeżeli by ktoś miał to też historia BMW i RENAULT.
Zdjęcia ze współczesności -> silniki to jedno, silniki...
Źródło: f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=1984
Temat: Zagadki historyczne (archiwum2)
Po prostu coś mi mówiło, że to jest Monza, a potem to już było z górki A, rozumiem, poznałeś po soczystym odcieniu zieleni trawy widocznej na zdjęciu i po tych przepięknych drzewach? Co do zagadki: Consalvo Sanesi, GP Włoch ad 1950,
Alfa Romeo 158/50? Zaznaczam, że to totalny strzał. A wyścig o GP Włoch słynie z tego, że odbywa się nieprzerwanie od 1950 roku i prawie zawsze (oprócz 1980 roku) gościł na jednym torze - Monzy.
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=1930
Temat: Potrzebuje (!!) MIGIEM (!!) zdjęć do pracy
">
Alfa Romeo 158 Ferrari 375 i 555
Słyszę Alfa Romeo reaguję
http://www.cuoresportivo.pl/_mm/sport/1950/
sa zdjecia 158ki jak i Ferrarki 375
niestety niewielkie
to tyle na szybko
z alfistowskim pozdrowieniem
alfan
IK@R #753-PyraTeam
PS ewentualne kwestie copyrightu-kontakt z autorem
Źródło: f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=1984
Temat: Zagadki historyczne (archiwum)
...wyróżniającą się niską wagą pojazdu (oczywiste). Pojemność skokowa z początkowych 1100ccm powiększona została do 1500ccm wywołując zainteresowanie konstruktorów (Bugatti, Maserati, ERA, Alta). W 1939 Maserati 4 CL pokazał swój pojazd wyposażony w silnik cztero-cylindrowy. Każdy z cylindrów miał cztery zawory(4x4). Stąd nazwa "16-zaworówka". Po wojnie wyścigi wznowiono korzystając z tego co ocalało. Samochody
Alfa Romeo 158, Maserati 4CL, Mercedesy, Talboty i inne ścigały się do połowy lat 50-tych.
Widzę , że zdominowałem ostatnie strony. Zadaję więc kolejne pytanko, tym razem łatwiejsze .
Alberto Ascari zaczynał ściganie się od...?
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=275
Temat: Historia F1
...Prix Formuły 1. Podczas debiutanckiego sezonu tytuł powędrował tylko do kierowcy ? nie uwzględniano jeszcze klasyfikacji konstruktorów. Okres 1950-1961: W pierwszym sezonie dominowali zawodnicy jeżdżący dla dwóch ekip: Alfy Romeo i Ferrari. Ostatecznie po 7 wyścigach jakie wtedy rozegrano tytuł zdobył Włoch Giuseppe Farina pokonując swojego partnera z zespołu Argentyńczyka Juana Manuela Fangio (obaj jeździli legendarnymi bolidami
Alfa Romeo 158). Fangio szybko powetował sobie niepowodzenie i zdobył mistrzostwo w roku następnym po zaciekłej rywalizacji z Włochem Alberto Ascarim. Lata 1952 i 1953 to dominacja Ascariego i zespołu Ferrari. Kolejne cztery lata to powrót na szczyt Fangio, który w tym okresie zdobył 4 tytuły mistrza świata, wygrał 24 wyścigi i 35 razy stawał na podium. Swoje laury zdobywał jeżdżąc dla: Lancii, Ferrari, Mercedesa i Maserati. Fangio...
Źródło: forum.f1sim.pl/viewtopic.php?t=188
Temat: MP4/4 najlepszy bolid w historii ?
Jeśli chodzi o zwycięstw to jest wygrana Mp4/4
Jeżeli mamy rozpatrywać wszystkie bolidy to bezkonkurencyjna była
Alfa Romeo 158, o której już wcześniej wspomniałem. Wystartowała w 6 GP i wszystkie 6 wygrała.
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=2495
Temat: Ferrari 166 Spyder Corsa
Alfa 158 skonstruowana w 1937 roku, nie miała sobie równych w wyścigach w latach 1947-51. 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1480 cm3. Przy użyciu dwustopniowej sprężarki pracującej pod ciśnieniem 2,2 Bar, silnik rozwijał moc 254KM przy 7800 obr/min.
Alfa Romeo 158 ważyła 990 kg i rozwijała prędkość maksymalną 260 km/h. Model doprowadzony został do granic swych możliwości technicznych w 1951 r. Znany jako model 159. Moc półtoralitrowego silnika wzrosła wówczas do 404 KM przy 10 500 obr/min (!), co jednak zostało okupione ogromnym zużyciem paliwa sięgającym 190 l/100 km (!!). Alfa Romeo 159 osiągała prędkość 305 km/h.
Nawet Ferrari nie dawał rady, zresztą Ferrari to syn Alfy...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=10609
Temat: Maseratti 4CLT/48 (1948 - 1950)
...race was long lost, they turned to the 'Voiturette' class, which was intended mainly for privateers. To reduce costs, there was a displacement limit of 1.5 litres, but the involvement of the Italian teams quickly saw the most advanced cars being entered.
With the 6CM, Maserati was one of the top runners in 1936 and 1937. The strongest competition came from the British ERAs, until Enzo Ferrari's workshop started work on an all new racer for Alfa Romeo. At its debut in 1938, the
Alfa Romeo 158 or 'Alfetta' was the most advanced Grand Prix racer ever constructed, with a hugely powerful supercharged eight cylinder engine. Maserati's engineers quickly started work on a replacement for the 6CM, which was left utterly obsolete by the new Alfa.
The 6CM's six cylinder engine was completely discarded and replaced by a state of the art 'four'. The double overhead camshafts operated four valves per cylinder; not a new setup, but one rarely used...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=15162
Temat: Zagadki historyczne (archiwum)
Nieprawda. Wtedy stosowano doładowanie za pomocą sprężarki mechanicznej (supercharger). Turbodoładowanie po raz pierwszy zostało zastosowane w 1977 r. przez Renault.
Poza tym
Alfa Romeo 158 też była wyposażona w sprężarkę, podobnie jak wszystkie wersje modelu 159 (a więc 159A, 159B i 159M). Inne samochody z półtoralitrowym silnikiem ze sprężarką mechaniczną to np. Maserati 4CLT/50 czy Simca Gordini.
Źródło: wgaleria.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=275
Temat: Jaki to samochód?
Alfa Romeo 158Źródło: tdu.com.pl/forum/viewtopic.php?t=466
Temat: zagadki końkursowe od WW
...3 pkt.
9. Jean-Pierre Jarier, Williams FW07C - Cosworth, 1981 (test, Le Castellet)
Tyle się męczyłem w poprzednich konkursach nad kierowcami z różnych Pakistanów testującymi Minardi, a tu proszę – bardzo znany człowiek i nikt nie zgadł. Wszyscy mają po 1 punkcie za Williamsa.
10. Carlos Reutemann, Ferrari 412T1, 1995 (demo Buenos Aires)
Też za łatwe, jak się okazało. Mac1602 i F-uncia – 3, tauruss – 2.
11. Alessandro Gaboardi,
Alfa Romeo 158, 1947 (GP Włoch, Parco Sempione)
Bardzo trudne, bo pochodzi z czasów, których nie ma w statystykach Ten pan to jeden z mechaników, jeżdżących czasem w charakterze czwartego kierowcy (bardziej znany był Consalvo Sanesi). F-uncia – 3, Mac1602 i tauruss – 1
12. Ludovico Scarfiotti, Scuderia Centro Sud BRM P57, 1965 (Brands Hatch, Race of Champions)
Scarfiotti i czerwony BRM to nie było oczywiste, tak jak Andretti i...
Źródło: f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=5608
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plartnat.opx.pl